söndag 7 mars 2010

Ullevi 9 juni 1985 - The Boss

Återigen med hjälp av min klasskamrat Patrik hamnade jag på läktaren på Ullevi söndagen den juni 1985. Det var den andra av två magiska spelningar med Bruce Springsteen den helgen. På lördagen hade det regnat, men inte på söndagen. Vi hoppade på läktarna så att taket över oss bokstavligen gungade. Det var helt otroligt. Jag hade precis börjat min militärtjänstgöring i Kristinehamn så de sista minutrarna av konserten hörde jag tyvärr utanför då jag var på väg till tåget på söndagskvällen. Det var den största och bästa konserten jag någonsin varit på. The Boss hade jag sedan på favoritlistan under många år framöver och såg honom även på Stockholm stadion några år senare. För min del var det Born In The USA som det började med, men bland de absoluta favoriterna idag ligger främst Cadillac Ranch och Candy´s room. Det finns dock många andra låtar som också är riktigt bra. Läs mer om Springsteen på Wikipedia.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul läsning! Och nästan som dagbok... Välkommen in i bloggvärlden!

//Tanten