måndag 8 mars 2010

Inspiration från kusin - och Televerket!

På 80-talet var det många människor runt om i landet som prenumererade på musik på kassetband, Mr Music någon? Detta var långt innan Absoulte Music "femtielva". Innan Mr Music var faktisk Televerket en distributör av musikaliska blandband. En av mina kusiner hade med sig ett sådant band då vi träffades på mormor och morfars sommarställe på Nord-Koster. Nu pratar vi lång tid tillbaka. På bandet fanns bl.a. ABC med Look of Love, men för min del var det ett annat band som stod för den stora upplevelsen. IRON MAIDEN! Jag hade ärligt inte lyssnat på hårdrock tidigare och att då få lyssna på The Number Of The Beast var minst sagt uppiggande. Jag har behållit kontakten med Maiden genom åren även om det har funnits perioder då annan musik har prioriterats. Jag vet inte vad det är som gör dem som bra i mina öron, men jag kan inte förneka det. Läs mer om bandet på Wikipedia.

Inga kommentarer: